Warhammer - Runda 1

redigerade april 20 i Warhammmer
Ett av denna världens största slag håller just nu på att utspela sig och ni är alla en viktig del i den.
Om det är som allierade, fiender eller om ni enbart råkade vara på fel ställe vid fel tidpunkt så finns det ingen återvändo. 
Denna virvelvind av blod, misär och död fångar uppmärksamheten av Khorne, en av de mäktiga Chaos Gudarna. I stället för att låta alla era soldater gå till spillo i en enda stor strid bestämmer sig Khorne för att, genom portaler, teleportera bort er för att kunna slåss en annan dag. Via Gudens medlare får ni reda på att ni nu kommer att delta i en turnering, dels för hans rena nöjes skull, men även för att ta reda på vilken av dessa sex arméerna som får lämna med livet i behåll.

Tänkte att jag skulle prova mig på lite narrativ nu i början och mellan rundorna för att höja stämnignen lite.
Men nog om det och låt mig nu presentera det första scenariot som ska spelas samt vilka ni ska spela mot i denna första runda. Totalt är vi sex stycken spelare vilket betyder att vi kommer att spela tre rundor av Swiss mot varandra och sedan kommer det att spelas en final mellan de två topp placerade spelarna. Som med vår förra turnering så kommer ni att ha två veckor på er att boka tid med varandra och spela er match. Om en match inte blir spelad så ger detta noll poäng till båda spelarna.

På grund av tekniska problem så lägger jag till en extra dag på denna rundan vilket betyder att ni kommer ha från och med idag (2017-04-20) till och med fredag om två veckor (2017-05-05) att spela er match.

Runda 1
Ida Persson möter Anders Falk
Rasmus Åkesson möter Stefan Lundqvist
Oliver möter Martin Stockhaus

Jag vill också bara påminna er att skicka in armélistor och betala avgiften innan er första match om ni inte redan har gjort det.
Om ni behöver hjälp med att komma i kontakt med er motståndare så kan ni kontakt mig vilket ni antingen kan göra här på forumet, i Samspels Discord eller på Facebook (Sebastian Nielsen) eller så kan ni ringa eller skicka ett sms till 0709-21 92 59.

Scenario 1
Set-Up

Sätt upp slägfältet enligt bilden. Den röda och den blåa linjen markerar gränsen för de två sidorna. Den gula cirkeln representerar ett mål i form av en mindra markör. De två gröna cirklarna representerar terräng.
Rulla för att se vilken spelare som får välja vilken sida av slagfältes som ska höra till vilken spelare, rolla igen om om det blir lika. Spelaren som valde sida börjar med att sätta ut en av sina enheter och efter det sätter den andra spelaren ut en av sina, fortsätt tills alla enheter är ute på planen. Den spelaren som först satte ut alla sina enheter börjar spelet.

Victory
Vinnaren av denna första rundan är den spelaren som ensam kontrollerar målet i mitten av kartan efter den tredje rundan. Om ingen spelare har ensam kontroll vid slutet av runda tre så fortsätter spelet och man kontrollerar i slutet av varje runda om någon har ensam kontroll. Om spelet når den femte rundan och ingen har ensam kontroll så räknar man ihop antalet poäng som man har slagit ut ur den andra spelarens armé, den spelaren som slagit ut mest poäng vinner.
För att kontrollera målet måste man ha minst en model innanför 6" av själva målet. Om mer än en spelare har modeller innanför 6" så delar spelaren på kontrollen.
För att klargöra så är en runda över när båda spelarna har tagit sin tur.

Om ni har frågor så är det bara ställa dom här så ska vi ta itu med dom så snabbt som möjligt.

Kriga väl!
Logga in eller registrera för att kommentera.